Briefadres

Als u verblijft in een wooninstelling, heeft u recht op een briefadres. Heeft u géén vast woonadres, dan kunt u misschien een tijdelijk briefadres krijgen.

Wat zijn de voorwaarden?

U kunt een briefadres aanvragen als u voldoet aan de beleidsregels die de gemeente Landerd heeft vastgesteld. Het betreft in dit geval de Regeling briefadres en de Toelichting op de Regeling briefadres.

Wat moet u doen?

  1. Neem telefonisch contact op met de afdeling burgerzaken (0486) 458 111.
  2. De afdeling burgerzaken onderzoekt en beoordeelt uw aanvraag. Binnen 4 weken krijgt u een reactie.

Wat kost het?

Een briefadres aanvragen is gratis.

Wat moet u meenemen?

Goed om te weten

  • De hoofdbewoner van het adres dient schriftelijk toestemming te geven. Ook is hij verplicht de post aan u door te geven. Maak hier samen afspraken over.

Wetten en regels


Meer Verhuizen