Kiezerspas

Voor de verkiezingen wordt gekeken naar het adres waar u op 1 februari 2021 ingeschreven staat in de BRP(  Basisregistratie Persoonsgegevens). Op dat adres ontvangt u de stempas(sen).

Bent u daarna verhuisd? Dan kunt u bij uw oude gemeente een kiezerspas aanvragen, waarmee u in heel Nederland kunt stemmen, dus ook in uw nieuwe woongemeente.

U krijgt geen nieuwe of vervangende stempas als u de kiezerspas kwijtraakt.

U kunt een kiezerspas schriftelijk of persoonlijk aanvragen

Schriftelijk aanvragen

De schriftelijke aanvraag voor een kiezerspas moet uiterlijk 12 maart 2021, 17.00 uur door de gemeente waar u op 1 februari 2021 staat ingeschreven zijn ontvangen.

  • Vul het formulier aanvragen kiezerspas (DOCX, 15.8 kB) in;
  • Heeft u al een stempas ontvangen? Stuur deze dan mee met de aanvraag;
  • Onderteken het formulier.

U kunt het ingevulde en ondertekende formulier op de volgende manieren terugsturen:

  1. Per mail: inscannen en versturen naar verkiezingen@landerd.nl
  2. Per post: tijdig versturen naar de gemeente Landerd, Kerkstraat 39. 5451 EA ZEELAND.

Persoonlijk aanvragen

Tot en met 12 maart 2021, 17.00 uur kunt u een kiezerspas aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven als kiezer. Maak hiervoor een afspraak.

Naar de afspraak neemt u mee:

  • uw identiteitsbewijs.
  • uw stempas (als u deze ontvangen heeft).

Meer Verkiezingen