Kiezerspas
Voor de verkiezingen wordt gekeken naar het adres waar u op 1 februari 2021 ingeschreven staat in de BRP( Basisregistratie Persoonsgegevens). Op dat adres ontvangt u de stempas(sen).
Bent u daarna verhuisd? Dan kunt u bij uw oude gemeente een kiezerspas aanvragen, waarmee u in heel Nederland kunt stemmen, dus ook in uw nieuwe woongemeente.
U krijgt geen nieuwe of vervangende stempas als u de kiezerspas kwijtraakt.
U kunt een kiezerspas schriftelijk of persoonlijk aanvragen
Schriftelijk aanvragen
De schriftelijke aanvraag voor een kiezerspas moet uiterlijk 12 maart 2021, 17.00 uur door de gemeente waar u op 1 februari 2021 staat ingeschreven zijn ontvangen.
- Vul het formulier aanvragen kiezerspas (DOCX, 15.8 kB) in;
- Heeft u al een stempas ontvangen? Stuur deze dan mee met de aanvraag;
- Onderteken het formulier.
U kunt het ingevulde en ondertekende formulier op de volgende manieren terugsturen:
- Per mail: inscannen en versturen naar verkiezingen@landerd.nl
- Per post: tijdig versturen naar de gemeente Landerd, Kerkstraat 39. 5451 EA ZEELAND.
Persoonlijk aanvragen
Tot en met 12 maart 2021, 17.00 uur kunt u een kiezerspas aanvragen bij de gemeente waar u staat ingeschreven als kiezer. Maak hiervoor een afspraak.
Naar de afspraak neemt u mee:
- uw identiteitsbewijs.
- uw stempas (als u deze ontvangen heeft).