Aangepaste dienstverlening eind december

Geplaatst op woensdag 24 november 2021

Tussen 17 december en 3 januari zijn veel digitale systemen van de gemeente Landerd uit de lucht vanwege de voorbereidingen van de fusie met de gemeente Uden. In deze periode worden onder andere alle gegevens van de huidige gemeente overgezet naar de nieuwe gemeente Maashorst. U kunt dan tijdelijk minder gemeentezaken digitaal en online regelen. Als alles volgens planning verloopt, kunnen we vanaf dinsdag 4 januari 2022 weer producten en diensten leveren.

Binnen deze periode van overgang, proberen we u uiteraard zo goed mogelijk van dienst te zijn. De gemeente Landerd is telefonisch bereikbaar via (0486) 458 111 tijdens onderstaande openingstijden:

24 dec (kerstavond)     8.30 – 13.00 uur
27 t/m 30 december     8.30 – 17.00 uur
31 dec (oudejaarsdag) 8.30 – 12.00 uur

De balies in het gemeentehuis zijn deze periode geopend van 9.00 – 12.00 uur (uitsluitend voor aangiften overlijden en geboorten en spoedaanvragen rijbewijzen en identiteitsdocumenten).

Vanaf 3 januari 2022 is gemeente Maashorst telefonisch bereikbaar van 8.30 tot 17.00 uur via (0413 – 28 19 11).

Burgerzaken

Door de noodzakelijke werkzaamheden kunnen we bij Burgerzaken geen volledige dienstverlening leveren. Van 24 december tot en met 3 januari is Burgerzaken gesloten voor reguliere dienstverlening. Uitzondering hierop zijn de Burgerlijke Stand aangiften van geboorte en overlijden. Vanaf dinsdag 4 januari 2022 is er weer beperkte dienstverlening mogelijk. De agenda’s voor online afspraken gaan gedeeltelijk open, maar de systemen worden dan ook nog getest. Vanaf woensdag 5 januari 2022 is er reguliere dienstverlening door de gemeente Maashorst.

Houd daarom rekening met het volgende:

Vraag dan nu alvast een nieuwe aan. Wanneer u dit vóór 17 december doet, kunt u het dit jaar nog afhalen. In het nieuwe jaar bent u van harte welkom in de gemeente Maashorst.

Spoedaanvragen van rijbewijzen en identiteitsdocumenten zijn mogelijk tot 22 december 14.00 uur. Voor een spoedaanvraag belt u naar het gemeentehuis voor een afspraak.

Wanneer u in december gaat verhuizen, vragen wij u om dit zo vroeg mogelijk aan ons door te geven. U kunt uw verhuizing al 4 weken voor de verhuisdatum melden. Digitaal kan dit tot uiterlijk 19 december. Als u na 19 december (via het schriftelijk formulier doorgeven verhuizing (PDF, 68.9 kB) ) uw verhuizing doorgeeft, kunnen we de melding pas in januari 2022 verwerken. 

U kunt tot en met 31 december digitaal een melding doen. Bijvoorbeeld wanneer u overlast ervaart, een volle openbare prullenbak tegenkomt of iets anders buiten wat niet in orde is. Hiervoor belt u (0486) 458 111.

Een aangifte voor geboorte of overlijden kunt u (blijven) doen op het gemeentehuis nadat u daar telefonisch een afspraak voor maakt (0486) 458 111. Aangifte doet u nog steeds in de gemeente waar het overlijden of de geboorte heeft plaatsgevonden.

Maandag 3 januari: de nieuwe gemeente Maashorst start op

Op maandag 3 januari start de nieuwe gemeente Maashorst op. We testen de systemen dan nogmaals en verwachten dat daarna het grootste deel van onze producten en diensten weer beschikbaar is. Op maandag 3 januari kunt u nog telefonisch contact opnemen voor het maken van een afspraak. Vanaf dinsdag 4 januari verwachten we alle dienstverlening weer open te kunnen stellen. Het opstarten kan er voor zorgen dat u wat langer moet wachten.

Informatie via website en social media

Houd de websites en onze social mediakanalen in de gaten voor actuele informatie over onze aangepaste dienstverlening en de gevolgen voor het aanvragen van producten.Tot en met 31 december is dat www.landerd.nl. Vanaf 1 januari is de nieuwe website van de gemeente Maashorst live: www.gemeentemaashorst.nl

We doen uiteraard ons best om de overgang van onze dienstverlening naar Maashorst zo soepel mogelijk te laten verlopen. Loopt u ergens tegenaan? Neem dan contact met ons op, dan kijken we hoe wij u zo goed mogelijk kunnen helpen.