Creatieve denktank aan de slag met huisstijl Maashorst i.o.

Geplaatst op woensdag 9 juni 2021

De vorming van het ‘Maashorstmerk’ is in volle gang. Samen met interne en externe stakeholders, maar ook met het grootschalig publiek festival en een enquête hebben we veel input opgehaald. Hiermee hebben we het ‘Verhaal van Maashorst’ gemaakt. Dit is de basis voor de merkidentiteit waarmee de nieuwe gemeente zich duidelijk onderscheidt en waar iedereen zich achter kan scharen.

Op weg naar een visuele huisstijl

Nu de merkidentiteit staat, is het tijd om dit door te vertalen naar een visuele huisstijl. Dit zijn onder andere het logo en de kleuren. Ook dit doen we samen met experts uit onze samenleving. Op charmecamping Hartje Groen in Schaijk trok een 'creatieve denktank' van zes professionals uit Landerd en Uden zich terug tijdens een tweedaagse sessie middenin de natuur. Pablo Slenders, Peter van Gerwen, Vincent van Gaal , Pascal Hollart, Derk Peters en Frank Wassenberg dompelden zich volledig onder in het Maashorstgevoel en gingen aan de slag met het vormgeven van de nieuwe huisstijl. Ze trokken onder leiding van een IVN-gids het natuurgebied in en verkenden per fiets onze kernen. Het werden twee energieke dagen.

Een sterk merk

Het merk Maashorst moet een kapstok bieden voor gemeente, de dorpskernen, bedrijven, organisaties en inwoners. Een sterk merk met een duidelijke positionering, waar iedereen zich mee kan identificeren.

Begin juli verwachten we de eerste schetsen te ontvangen. De uiteindelijke keuze voor de huisstijl maken we niet alleen. Ook hier betrekken we weer alle groepen mensen die al eerder aanschoven.

Samen bouwen we aan Maashorst!